loading...
آتی طلا
انور بازدید : 80 سه شنبه 14 آذر 1391 نظرات (0)

با نزدیک شدن به آغاز مذاکرات ایران با کشوهای 1+5 از هم اکنون بازار ایران در التهاب و تک و تاب این مذاکرات قرار گرفته است از طرفی تبلیغ سازش ایران با کشورهای غربی با حمایت روسیه فضایی از امیدواری را در کشور ایجاد نموده  و باعث کاهش قیمت متغیر نرخ ارز در  اقتصاد کشور شده است و فعالان اقتصادی تا مشخص شدن نتیجه این مذاکرات دست از فعالیت اقتصادی بزرگ کشیده و منتظر پیامدهای این مذاکرات هستند و از طرفی عدم توافق  با این کشورها می تواند تبعات نامناسبی از التهاب مجدد در بازار سکه و ارز در کشور را بدنبال داشته باشد خوشبینی زیاد به نتیجه این مذاکرات بدون توجه به پیامدهای آن در اقتصاد ملی می تواند سرخوردگی بزرگی در اقتصاد کشور بر جای گذاری به هر حال امید است ضمن حفظ حقوق حقه کشورمان مذداکرات به سمت و سویی حرکت نکند که افزایش لجام گسیخته و بار روانی و تورمی عدم توافق در مذاکرات کشور را با مشکل روبرو سازد.

اما باید دانست که گره زدن وضعیت اقتصادی کشور با نتیجه این مذاکرات می تواند تبعات اقتصادی نامناسبی را بر کشور تحمیل نماید .

کاهش 400 تومانی نرخ ارز بدون آنکه اتفاق خاصی در پارامترهای اقتصادی رخ داده باشد و منفی بودن احتمالی  نتیجه  مذاکرات همه و همه نشان از مدیریت غلط در سیاست ارزی و قرار دادن اقتصاد کشور با متغیرهای برون از اقتصاد ملی و گره زدن منافع ملی بدست بیگانگان است تبلیغ این موضوع که نتیجه این مذاکرات نرخ ارز را بشدت کاهش یا افزایش می دهد همه و همه نشان از عدم کار آمدی سیاست های پولی و مالی دولت  می باشد دولتی که با خاصه خرجی های خوداقتصاد ملی را در بدترین وضعیت اقتصادی قرار داده  و با ارائه آمار ساختگی از اشتغال - سرمایه گذاری و رشد صادرات و چاپ بی رویه اوراق مشارکت و مقروض نمودن بانکها و بخصوص بانک مسکن که متولی مسکن ورشکسته مهر است باعث شده تا دولت بعدی در دوره اولش تنها پاسخگوی هزینه های تحمیلی از این دولت و خاصه خرجی او باشد به هر حال افزایش یا کاهش نرخ ارز حاصل از این مذاکرات مشکل گشا نیست بلکه کنترل نرخ ارز حتی با نرخ 2000 در یک دوره حداقل یکساله خواسته فعالان اقتصادی است

نویسنده : کارمند بانک مرکزی مورخ 25/2/91

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
رفع مسئوليت: بازارهاي مالي بخصوص بازار فيوچرز ريسك زيادي دارد كه عمدتا بدليل جذابيت اهرم و خاصيت كسب سود در روند نزولي مانع توجه به اين ريسك ميگردد. اين بازار خاصيت ازبين بردن كل سرمايه شما در حداكثر 3 روز را دارد . پيشنهاد ميكنم بدون كسب دانش وارد اين بازار نشويد. با توجه به تحليلهاي اين وبلاگ خريد و فروش ننماييد. پيشنهاد هاي خريد و فروش در قالب ارائه سيگنالهاي معاملاتي انجام ميگردد كه بنا به موقعيت هرشخص تهيه و تنظيم ميگردد.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی
    -----